Το σεμινάριο From story to Screen, που σχεδίασε το τμήμα dvLAB με τους συνεργάτες και επίσημους προσκεκλημένους του, περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:

Ιδέα – Σενάριο – Υλοποίηση – Επικοινωνία (Νίκος Απειρανθίτης)

  • Δημιουργία μιας ιστορίας
  • Δομή – Υπόθεση
  • Σχήματα, σενάρια και προτάσεις
  • Ήρωες. Δημιουργία, εξέλιξη και πλοκή
  • Διάλογος
  • Τεχνικές για το σωστό format για την σύνταξη επαγγελματικών σεναρίων
  • Διαφορετικά είδη και μορφές (κωμωδία, ντοκυμαντέρ, αστυνομικά, τηλεοπτικά κτλ)
  • Πνευματικά δικαιώματα
  • Πώς θα πουλήσετε ένα σενάριο

Προετοιμασία – Παραγωγή (Γιάννης Κουτσομύτης)

  • Τρόποι εύρεσης χρημάτων για οπτικοακουστική παραγωγή
  • Ιδιωτικά κεφάλαια, χορηγίες, γκρίζα διαφήμιση
  • Συμμετοχή του κράτους. Νομοσχέδια υποστήριξης οπτικοακουστικών έργων – οικονομικά οφέλη
  • Συμπαραγωγές με εταιρίες εξωτερικού.
  • Ευρωπαικό πλαίσιο συμπαραγωγών
  • Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου
  • Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα
  • Ο προϋπολογισμός που αφορά τους πάντες
  • Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα)
  • Επιλογή εξοπλισμού
  • Επιλογή χώρων γυρίσματος
  • Προετοιμασία για το γύρισμα.
  • Ανάλυση του storyboard
  • Πρόβλεψη των πιθανών δυσκολιών η απρόβλεπτων
  • Οργάνωση του γυρίσματος
  • Πρόγραμμα γυρίσματος οικονομία χρόνου και χρημάτων
  • Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα
  • Το χρήμα είναι χρόνος και αντίθετα …

Σκηνοθεσία (Γιάννης Καλογερόπουλος)

  • Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου.
  • Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα.
  • Storyboard και αναζήτηση των καλυτέρων συνθήκων. Οι απαραίτητοι συμβιβασμοί και το επιθυμητό
  • Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα)
  • Επιλογή εξοπλισμού
  • Επιλογή χώρων γυρίσματος
  • Προετοιμασία για το γύρισμα
  • Πρόβες με ηθοποιούς
  • Δοκιμαστικά γυρίσματα. Στυλ και προοπτικές της αισθητικής
  • Ανάλυση του storyboard
  • Εικόνα και ήχος
  • Η μουσική και πόσο σημαντική είναι για την ταινία
  • Ο σεναριογράφος ο μουσικός και ο μοντέρ. Η συμμετοχή τους στο γύρισμα και η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν
  • Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα
  • Ο σκηνοθέτης είναι ο διαχειριστής πολλών ικανών ανθρώπων που πρέπει να τους πείσει να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους
  • Στυλ, τρόποι και τερτίπια, για να πέτυχεις την άψογη λειτουργία της ομάδας
  • Θέματα εμπιστοσύνης. Ανταγωνισμοί και λάθη στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
  • Σημασία στη λεπτομέρεια αλλά και χρονικά περιθώρια.
  • Κάθε λήψη ελέγχεται άμεσα. Κατόπιν της αποχώρησης από το χώρο κανένα λάθος δεν μπορεί να διορθωθεί
  • Διάφοροι τρόποι απόδοσης των ηθοποιών και τι είναι καλύτερο για κάθε περίπτωση.
  • Οι θέσεις της μηχανής και η σημασία στις πρόβες πριν τη λήψη
  • Πως θα αποφύγουμε την παγίδα των πολλών λήψεων
  • Η χρησιμότητα της άλλης προσέγγισης εναλλακτικής λήψης αν δεν είμαστε σίγουροι τι είναι καλύτερο.
  • Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά η θετικά την πορεία των γυρισμάτων
  • Τα χρονικά περιθώρια του κάθε γυρίσματος και πως δεν θα φέρουμε εκνευρισμό και χάσιμο χρημάτων
  • Στο μοντάζ μετά το καθημερινό γύρισμα. Οι απόψεις των συνεργατών που μπορεί να μας βοηθήσουν η και όχι.
  • Οι διορθώσεις στο storyboard που οφείλουμε, προσαρμόζοντας το στις ρεαλιστικές συνθήκες που διαμορφώνονται
  • Πόσο εφικτές είναι οι αλλαγές πορείας στο σενάριο όταν ήδη έχουν αρχίσει τα γυρίσματα
  • Τελείωσαν τα γυρίσματα. Και τώρα τι;
  • Ακούμε προτάσεις και αποφασίζουμε η εφαρμόζουμε τις αποφάσεις μας;
  • Η αξία του μιξάζ και της τελικής εικόνας

Εικόνα – Διεύθυνση Φωτογραφίας (Αργύρης Θέος)

  • Εισαγωγή στην έννοια της οπτικής αφήγησης και της εφαρμογής της μέσω του κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
  • Το φως (Επίδειξη)
  • Daylight, tungsten, θερμοκρασία χρώματος
  • Τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων (Επίδειξη)
  • Fresnel, open face, panel (Επίδειξη)
  • Πυράκτωση, HMI, φθορισμός, LE, CRI TLαφιλτρα
  • Το χρώμα στον κινηματογράφο (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
  • Θεωρία χρώματος, χώροι χρώματος, διαχείριση χρώματος κατά την λήψη. Ισορροπία λευκού, ισορροπία μαύρου, color
  • Grading (Εισήγηση)
  • Πρακτικά παραδείγματα (Βιωματική παρουσίαση)
  • Η σημασία της κατεύθυνσης του φωτός (Βιωματική παρουσίαση)
  • Key light, fill light, back light, side light, kicker light
  • Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις0
  • Περισσότερα ζητήματα κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
  • Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις)
  • εισαγωγή στις χρωματικές διορθώσεις μέσω του λογισμού DaVinci Resolve  (Βιωματική παρουσίαση)
  • βασικές λειτουργίες της περιοχής χρωματικών διορθώσεων του Resolve, όργανα μέτρησης, codecs, παραδοτέα

Μοντάζ – Post Production (Τάσος Κακουλίδης)

  • ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Το μοντάζ ως τεχνική και δημιουργική αναγκαιότητα συγκερασμού ομοειδών και ετερόκλητων στοιχείων.
  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ: Η γλώσσα της εικόνας ανά εποχή. Η γλώσσα της εικόνας σήμερα. Δομή και σημεία ενδιαφέροντος.  Εκφραστικά μέσα. Τεχνικές και τεχνοτροπίες. Αφηγηματικό μοντάζ, παράλληλη δράση, flash-back, μονοπλάνο, jump-cut.  Κώδικες και στυλ. Ακαδημαϊκό και προσωπικό στυλ. Πραγματικός, φιλμικός και ψυχολογικός χρόνος.
  • Δεοντολογία, τομείς ευθύνης, συνεργασία με σκηνοθέτη και παραγωγό. Κρίσιμες αποφάσεις
  • ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
  • Τεχνικές προδιαγραφές, ψηφιοποίηση
  • Προεργασία, ξεσκαρτάρισμα, ταξινόμηση, συγχρονισμοί.
  • Πρώτο, Δεύτερο, Τελικό μοντάζ
  • Color  correction – Sound design – Final mix – Composition.
  • Προγράμματα μονταζ
  • Διαφορές – ομοιότητες – δυνατότητες
  • ΣΧΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ & ΗΧΟΥ. ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΑΖ
  • ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ – ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ
  • ΜΟΝΤΑΡΟΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ: Μεγάλες διάρκειες: Ταινίες μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, τηλεταινίες, σειρές.    Μικρές διάρκειες: Ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά σποτς, trailers, Ειδική κατηγορία: Video-clip, εταιρικές παρουσιάσειςγάμοι-τελετές.
  • TIPS – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Διανομή (Γιάννης Κουτσομύτης)

Η ενηλικίωση ενός έργου είναι η προβολή του σε ένα φεστιβάλ ή σε μία αίθουσα. Οσο πιο νωρίς σχεδιάσουμε που απευθυνόμαστε τόσο πιο πολύ μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την διαδικασία. Τι πρεπει να προσέξουμε να κάνουμε και τι να μην κανουμε.

  • Διανομή. Πότε και πως την σχεδιάζουμε
  • Κατοχύρωση του έργου
  • Τα trailer που πρέπει να γίνουν και πως να προωθηθούν
  • Παραγωγοί – Διανομείς. Πότε ακούμε τις συμβουλές τους και πότε τις αγνοούμε
  • Ειδικές περιπτώσεις διανομής. Φεστιβάλ, προσκλήσεις, Τηλεόραση
  • Οι νέοι διανομείς. Οι κυρίαρχοι του ιντερνετ (Google, Netflix, Apple, Facebook κτλ)
  • Εταιρίες διανομής. Θετικά και αρνητικά
  • Συμμετοχή του κράτους

Ανοιχτή συζήτηση – Panel

Ανοιχτή συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες επάνω σε θέματα που μας απασχόλησαν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ των οποίων και τα

  • Ο φόβος του τερματοφύλακα πριν απο το πέναλτυ. Ποιά πράγματα μας εμποδίζουν από το να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα
  • Ο ρόλος του σκηνοθέτη στο μοντάζ και στο post production μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.
  • Είναι μια ταινία το όραμα του σκηνοθέτη ή το όραμα της ομάδας των ανθρώπων που την κατασκευάζουν;